Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Witam,

Niestety nie ma takiej strony gdzie zobaczy Pani tą metrykę online.
Proszę napisać na adres mailowy aab@archibial.pl
Jest chyba możliwość wykonania odpłatnej kopii tej metryki.

pozdrawiam
Rafał Jurowski

22
Wielkie dzięki :)

Jest może strona online aby można by było znaleźć skany, czy muszę koniecznie pisać do Archiwum?
Osobiście nie mogę pojechać do Białegostoku, ponieważ dzieli mnie za daleka odległość i problemy zdrowotne :(
Może ktoś mi pomoże?
Mam pytanko, gdzie szukać metryk z Nowogródka i Moskwy?
23
W Archiwum Archidiecezjalnym w Białymstoku są kopie ksiąg metrykalnych z par. Jeziory z lat 1865-1937.
24
Ogromne dzięki  :) :) :) za szybką odpowiedź, jestem pod wrażeniem :)
a gdzie lub czy była by możliwość otrzymania kopii tego ślubu?
Szukam także aktów urodzenia i zgonów osób z tej rodziny.
25
W 1925 roku w Jeziorach był ślub Adolfa Hryniewicza s. Antoniego i Dominiki Żemojda, kawalera 26 lat z miasteczka Jeziory
z Marią Rożko, panną 22 lata z majątku Zadubia, c. Stanisława i Pauliny Baginowicz. Metryka nr 15.
26
Witam!
W tym roku byłam na cmentarzu w Białymstoku, jest tam grób moich dziadków Adolfa i Marii.
Spoczywa w tym grobie również pradziadek Antoni i inni.
Dziadek - Adolf Hryniewicz ur.około 1896 w Nowogródku a zmarł 22 marca 1949 w Białymstoku,
Babcia - Maria zd. Roszko urodziła się około 1904 w Moskwie a zmarła 11 czerwca 1961r.
Pradziadek - Antoni Hryniewicz (? - ?), a prababcia prawdo podobnie ma na imię Paulina.
Dzieci Adolfa i Marii rodzone były w Jeziory.
Może posiada ktoś jakieś informacje?
27
Szukam rodziny, nazwiska / Odp: Łupiński , Łupinski_ Łupianka Stara
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bozenawoj6 dnia Listopad 16, 2018, 03:24:36 pm »
Dawno mnie tu nie było i chyba tu też nikt nie zagląda.
Jak wyżej pisałam nadal nie jestem pewna co do podanych rodziców wymienionych dzieci.
Stoję w miejscu i nic do przodu....
Może jest tu ktoś na forum z Łupianki Starej i coś wie?
Ponoć ma ta rodzina przydomek "Adolow".
28
Rzeczy dziwne i ciekawe / Odp: Złote gody
« Ostatnia wiadomość wysłana przez A. Rybalko dnia Listopad 16, 2018, 08:38:58 am »
To nowy i ciekawy aspekt indeksacji. Co do pierwszej pary - Krusińskich - data ślubu powinna się zgadzać. W genetece znalazłam indeks metryki pierworodnego syna tej pary z roku 1795. ślubu brak, może nie został jeszcze zindeksowany. Co do pary z Jałówki - kiedyś na pewno się wyjaśni, jak tam było :)
29
Szukam miejscowości / Miejscowości Imadry, Bucza?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomasz dnia Listopad 15, 2018, 09:28:30 pm »
Witam,

W akt małżeństw z 1819 z parafii Szudziałowskiej (archidiakonat Białystocki) jest napisane że parka młoda pochodzili z “Imadry” i “Bucza” (Rucza?). Czy ja to dobrze czytam? Takie miejscowości nie należały do tej parafii, oraz nie mogę znalęźć w ogólę miejscowości z tymi imonami w tym rejonu. Strona dołączona, drugi akt z góry.

Pozdrawiam,
Tomasz

30
Dialogi / Odp: Białoruska szlachta?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lowczy dnia Listopad 14, 2018, 01:44:00 pm »
http://www.lyczkowski.net/ru/gerbovnik/belorusskoj-shljahty/predislovie.html

http://pawet.net/collections/herb/%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%B1%D1%8B_%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%B9_%D1%88%D0%BB%D1%8F%D1%85%D1%82%D1%8B.html

Bez komentarza.

Bardziej poprawne byłoby wskazanie linku do strony w języku polskim ... Herbarz szlachty białoruskiej. A w tym przypadku określenie "białoruski" oznacza nie składnik etniczny, lecz terytorialno-administracyjny. A jeśli już idziemy do komponentu etnicznego, to około 40-45% rodów wymienionych w herbarzu jest etnicznie białoruskie (tj wschodniosłowiańskie). A jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ciągu XIX wieku na dzisiejszym terytorium Białorusi + większości Auksztotą (wg Karskiego) cała populacja bałtycka została zasymilowana przez Krywiczów, a  na pochodzenie bałtyckie wskazuje jedynie etymologia nazwiska, to ten odsetek będzie ponad połowę... ;)
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10