Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Rzeczy dziwne i ciekawe / Odp: Rzadkość
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jgniedziejko dnia Sierpień 17, 2018, 08:54:28 pm »
 ślad po bliźniakach syjamskich w metryce parafii Suchowola

akt zgonu nr 217 z 1833

"(...) umarła uczciwa Rozalia po Macieju z Wąseckich Januszkowa z połogu urodzonego dziecka z dwoma głowami (...)"

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9TS-Y3C4-3?i=54&cat=2572900
2
Autoprezentacje / Odp: Dmitrjew, Jasińscy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Eulem dnia Sierpień 17, 2018, 01:41:48 pm »
Niestety tego już nie sprawdzę. Dziadkowie odeszli, ale ich opowieści o życiu w Grodnie i okolicach mocno zapadły mi w pamięć. Zostało też sporo zdjęć, począwszy od 1941. W niedzielę odwiedzę to miasto pierwszy raz i czuję pewną ekscytację. Sam urodziłem się w Gorzowie dawnym Landsbergu i doskonale rozumiem byłych mieszkańców Landsberga, chcących zobaczyć domy i okolice bliskie ich przodkom.
3
Autoprezentacje / Odp: Dmitrjew, Jasińscy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rafał Jurowski dnia Sierpień 17, 2018, 12:27:42 pm »
Dwie rodziny Jurowskich mieszkały na Jerozolimskiej,. Jedna mieszkała tam w 1926 roku to rodzina brata proadziadka a druga to rodzina lekarza wojskowego Konrada Jurowskiego.
Może się znali ?
4
Autoprezentacje / Odp: Dmitrjew, Jasińscy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Eulem dnia Sierpień 16, 2018, 07:31:18 pm »
Stanisława wszystko się zgadza, dziękuję. Jan urodził się w Charkowie. Z dokumentów przedowojennych Paszport z wpisem meldunkowym z 1930 wynika, że Mikołaj mieszkał na Jerozolimskiej 4. A z dokumentów okupacyjnych Jana i Stanisławy, że mieszkali na Skidelskiej 29. Tuż przed repatrjacją pojawia się Skidelska 47. W niedzielę poszwędam się po obu ulicach, no i poszukam adresu panieńskiego Stanisławy (babci) Bonifraterska 7. Pozdrawiam i dziękuję raz jeszcze.
5
Indeksacja parafii Grodzieńskich / Odp: Błędy w indeksowanych księgach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Albink dnia Sierpień 16, 2018, 04:17:38 pm »
Wg podanego źródła w 1872 roku w Farze było 48 ślubów. W kopiach ksiąg znajdujących się w AA w Białymstoku tych ślubów było 52. Czyli "u mormonów" /nie z ich winy/ brakuje jeszcze ostatniej kartki ze ślubami z 1872 roku.
6
Indeksacja parafii Grodzieńskich / Błędy w indeksowanych księgach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ata dnia Sierpień 16, 2018, 08:41:18 am »
W księdze małżeństw z fary w Grodnie z 1872 r. brak jest aktów 29-31.  Z pierwotnej numeracji księgi wynika, że brak jest jednej karty w tejże księdze (nr 63).  Brakuje w metrykach również aktu nr 36, który prawdopodobnie przeoczył kopista.
Uwagi dotyczą księgi na FS, czyli kopii z NIAB w Grodnie.

Małgorzata

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSMW-ZSRW-7?i=480&cat=1046002
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSMW-ZSBK-S?i=482&cat=1046002
7
Szukam rodziny, nazwiska / Odp: Poszukuje rodziny Szepielewicz,Kolenda,Zaniewscy,Bargielscy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez A.Markiewicz dnia Sierpień 16, 2018, 12:32:27 am »
Autografų kolekcija. F7, Laiškai: raidė "Š". [Laiškas[ / Šepelevičius (Szepielewicz) Leonas, Charkovo univversiteto docentas - Janui Karlovičiui
http://www.epaveldas.lt/object/recordDescription/LMAVB/MAB04-000074812
8
Indeksacja parafii Grodzieńskich / Odp: Aktualny stan indeksacji 2018
« Ostatnia wiadomość wysłana przez A. Rybalko dnia Sierpień 15, 2018, 07:50:39 pm »
Wspaniale, dziękuję za odpowiedź. Fajnie, że Pan znowu jest na forum. Rozstania są dobre tylko po to, żeby można było wracać.
9
Autoprezentacje / Odp: Dmitrjew, Jasińscy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr Paweł CYPLA dnia Sierpień 15, 2018, 06:51:31 pm »
Dzień dobry, przy okazji planowanego wyjazdu na motocyklu do Grodna i poszukiwania ulic Jerozolimskiej i Skidelskiej trafiłem na forum.
Jestem wnukiem rodziny Dmitrjew (Jan i Stanisława z domu Jasińska), a prawnukiem Romualdy i Mikołaja. Pradziadek Mikołaj przepadł wyprowadzony przez NKWD prawdopodobnie późną jesienią lub wczesną zimą 1944. Serdecznie Państwa pozdrawiam i jeśli w jakiś sposób drogi naszych przodków się krzyżowały i posiadają Państwo w tym względzie wiedzę, zachęcam do kontaktu.

Witam, w spisie wiernych parafii bernardyńskiej z 1926 roku podane nazwisko w obrębie ulic Jerozolimskiej i Skidelskiej nie występuje. Ze zbliżonych nazwisk tylko DYMITRUK - Józefa lat 39 i jej syn Józef ur. ok. 1925. Ojciec wyznania prawosławnego. Rodzina mieszkała przy ul. Jerozolimskiej 18.
Nazwiska DMITRIEW brak  również na tzw. Zaułku Jerozolimskim i pozostałych ulicach Grodna leżących w obrębie parafii bernardyńskiej. Być może mieszkali gdzieś w okolicy Grodna.
Stanisława DMITRIEW z domu JASIŃSKA - nie wiem kiedy urodziła się Pańska babcia, ale jej nazwisko rodowe występuje w spisie. Ta którą odnalazłem urodziła się około 1918 roku i była córką Marcina i Teofili zd. ANDRUSZKIEWICZ. Mieszkali w Grodnie przy ul. Bonifraterskiej 7.

Pozdrawiam
Piotr
10
Indeksacja parafii Grodzieńskich / Odp: Aktualny stan indeksacji 2018
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr Paweł CYPLA dnia Sierpień 15, 2018, 06:09:53 pm »
Bardzo chętnie sprostuję moje sformułowanie! Panie Piotrze, czy mógłby Pan podać właściwe zdanie, które umieściłabym pod informacją o indeksach metryk parafii Jeziory, Kozłowicze i Żydomla. Na przykład: "Indeksy na żądanie zostaną udostępnione przez N.N." Albo jakoś inaczej. Pan "wd", który indeksuje Kuźnicę, również nie udostępił indeksów w genetece, ale chętnie pozwala zajrzeć zainteresowanym, wystarczy do niego napisać.

Pani Alicjo, indeksy będą w formie skróconej udostępnione na portalu Stowarzyszenia Rodów Grodzieńskich, tak jak to było robione do tej pory. Nie wiem tylko kiedy to nastąpi. O ile ktoś będzie zainteresowany może oczywiście do mnie napisać.
Strony: [1] 2 3 ... 10