Autor Wątek: Hajewski/Gajewski  (Przeczytany 672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline k.inka

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: +0/-0
Hajewski/Gajewski
« dnia: Listopad 20, 2020, 07:52:47 am »
Poszukuję  aktu urodzenia i pierwszego ślubu  Agaty z Hajewskich/Gajewskich  córki Pawła i Marianny z Dzieżyców. Zmarła w Rakowiczach  w 1855 ,tam też zmarł w 1858 jej ojciec Paweł ,nie wiem gdzie zmarła matka - stąd wnioskuję że przed Rakowiczami mieszkali w innej parafii .Może ktoś z Państwa ma tą rodzinę w swoim drzewie?

K.Inka

Offline Piotr Paweł CYPLA

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 258
  • Karma: +3/-1
    • strona genealogiczna
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2020, 07:47:08 pm »
Chyba konieczne jest drobne uzupełnienie i korekta... Agata zd. Gajewska/Hajewska ur. ok. 1805-1808 córka Pawła i Marianny zd. Dzierżyk (?)
I voto KARTUSZEWICZ (tego ślubu szukamy)
II voto MIODUSZEWSKA (ślub Nr 31/1848 par. Różanka) - żona Antoniego Mioduszewskiego

Zmarła nie w 1855 roku, a w 1853 roku (par. Rożanka akt Nr 8/1853)
Jej ojciec Paweł zmarł w 1855, a nie  1858 (par. Różanka akr Nr 27/1855) - pozostawił syna Bonifacego
Poszukuję rodzin: CYPLA, BYLCZYŃSKI, CYDZIK, OBUCHOWICZ, TOŁOCZKO z okolic Kotry (gmina Skidel), Zapole, Tołoczki, Obuchowicze, Cydziki (gmina Żydomla)

Offline A. Rybalko

  • Test
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 606
  • Karma: +1/-0
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2020, 11:04:06 am »
Drodzy Państwo,

w Rakowiczach była parafia unicka, więc skoro szanowny tatuś zmarł w Rakowiczach, to należy przypuszczać, że tam mieszkał stale, podobnie jak i reszta rodziny. Niezależnie od aktualnego wyznania chrzczono niemowlęta często w tej świątyni, która była bliżej.
Kiedyś szukałam na fs metryk z Rakowicz i przeżyłam chwilę wielkiej radości, bo metryki były od 1600 roku. Jednak zaraz potem okazało się, że metryki dotyczą jakiejś innej parafii i to na Ukrainie, tylko ktoś niewłaściwie je zaklasyfikował. Proszę zajrzeć, wspisując w wyszukiwarce katalogu "Rakowicze Szczuczyn".

Pozdrowienia,
Alicja


 

Offline Arek1975

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 78
  • Karma: +0/-0
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2020, 08:19:00 pm »
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G9G3-1LQT?i=74&cat=1114101
Powyżej spis z Rakowicz, Gajewskich brak

A tu AZ 1834 nr 10 Antoni Kartuszewicz s. Michała i Agaty Hajewskiej
Par. Dziembrów
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSMW-FQD8-S?i=824&cat=1057212
AU 1831 nr 15 Antoni
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9B8-MS43-M?i=543&cat=2325460
Zacząłbym od odnalezienia pozostałych dzieci
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2020, 10:04:38 pm wysłana przez Arek1975 »

Offline k.inka

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: +0/-0
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2020, 10:50:13 pm »
Dziękuję bardzo za korektę dat -jestem inwalida wzroku i czesto robie podobne błedy .
Wczoraj odnalazłam urodzenie Agaty pod nazwiskiem ... Hajewicz (a już w akcie ślubu i narodzin dzieci oraz akcie zgonu jest Hajewska) .Agata urodziła się w lutym 1804 roku w parafii Pieski/Piaski.
W tej samej parafii brali ślub jej rodzice Paweł Hajewicz i Marianna Dzieżyc.Jej ojciec Paweł umiera już w Rakowiczach  pod nazwiskiem Hajewski.
Bardzo diękuję za link do aktu zgonu  dziecka w Dziembrowie - nic o tym nie wiedziałam . W Dziembrowie w 1934 urodził się syn Michała i Agaty o imieniu Ignacy.Z tego co wiedziałam  Michał i Agata mieli tylko dwoje dzieci - inny syn (nie wiem czy mlodszy czy starszy ) miał na imię Rudolf - o tym Rudolfie nic nie moge znaleźć poza tym co wiem od rodziny - jego żona miała na imię Elzbieta nazwisko ? mieli kilkoro dzieci - imion nie znam  a jedna córka o imieniu Kazimiera urodziła się w Czerlonie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2020, 10:58:06 pm wysłana przez k.inka »

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 141
  • Karma: +0/-0
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2020, 03:24:20 pm »
O rodzie Gajewskich - Hajewskich tak pisze Ceslaw Milewski:
Gajewski71 h. Ostoja pw. 7 XII 1798, 4 III 1820 r.
wieś Pielowsa (1831) – par. dziembrowska;
ok. Krupowiesy (1838), Żagory (1795) – par. ejszyska;
wieś Leluszowce – par. iszczołnska;
ok. Zobie (1846), wieś Poturz (1823–1825), Żagory (1822) – par. koleśnicka;
dwór Winkowce (1827) – par. lidzka;
ok. Lubiańce (1926), Mickańce (1810–1926), Puziele (1866) – par. nacka;
m. Nieciecz (1850) – par. nieciecka;
m. Nowy Dwór (1841), ok. Sobakonowszczyzna (1835–1836) – par. nowodworska;
ok. Żagory (1751–1926) – par. olkienicka;
zaśc. Podchilczyce (1854), ok. Chilczy-e (1843–1849; 5 dz. – Jana s. Franciszka w 1849),
wieś Perekopy (1836–1839) – par. różankowska;maj. Gurnofel (1850),  ok. Starodworce – par. wasiliska;
folw. Remzy (1856) – par.zabłocka;
folw. Derażna (Pawła w 1692 r.; Ignacego  w 1789–1795), ok. Wierciołki (1830–1846), Paszyce (1832–1850) – par. żołudzka.
71
Ignacy Hajewski – rotmistrz pow. słonimskiego, ppor. wojsk ros., właściciel Derażny w 1795 r.
(LVIA, zesp. 515, inw. 15, vol. 161, s. 30)

O rakowiczach nie ma nic.
O Dzieżycach pisze tak.
Dzieżyc63 h. Lubicz
pw. 31 XII 1798, 11 I 1798, 29 X 1832, 10 V 1835, 14 VII 1848 r.dwór Dzitwa (1841) – par.
białohrudzka;
dwór Wersoka (1789–1845; z wsiami: Szudzi, Wersoka; 26 d.m., 22 d.ż. – Cypriana Dzieżyca s. Ignacego i Anny z Sędzimirów, por. w st. sp. oraz jego ż. Julii z Tyszków w 1845 r.; w 1789–1816 Ignacego, rotmi-
strza pow. lidzkiego), dwór Poturz (18371840), folw. Somorokowszczyzna (1835) – par. ejszyska;
dwór Wersoka (1775–1802), ok. Dzieżyszki (1805–1823) – par. koleśnicka;
ok. Szorkinie (1832–1891; 33 dz. – Adolfa s. Kazimierza oraz jego ż. Stefanii N. w 1891) – par. lacka;
m. Lida (1831), dwór Dokudowo (1843) – par. lidzka;
dwór Poraduń (1816–1817), ok. Gierwielańce (1858), wieś Sołtaniszki (1855) – par. nacka;
ok. Szemiaki (1847–1891; 24 dz. – Józefa s. Tadeusza w 1852 r.; 13 dz. – Piotra s. Józefa oraz jego ż. Elżbiety ze Szczuków w 1891), wieś Syrnie (1855) – par. nowodworska;
wieś Lipkuńce (1827–1835), Słobodka – par. raduńska;
maj. Różanka (1874), folw. Mokrzec Łopatowski (1854–1888) – par. rożankowska;
m. Szczuczyn (1837) – par. szczuczyńska;
ok. Doliniany (1825–1829) – par. s z ejbakpolska;
ok. Doliniany (1795–1849), Kozieliszki alias Dzieżyce (1667–1926; 23 morgi – Franciszka

Tadeusz.

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 141
  • Karma: +0/-0
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 25, 2020, 03:43:16 pm »
Uzupełniając poprzedni wpis dodaję:
Gajdamowicze są spokrewnieni z Bohatyrewiczami.
Teodor Bohatyrewicz z drugiego małżeństwa z Heleną Lisowską miał 6 dzieci w tym córkę Irenę ur. ok 1894 roku w Jurewiczach, która około 1911 roku (może jakieś przekłamanie co do roku urodzenia) poślubiła Gajewskiego - imienia nie znam. Mieszkali w  pow. Lida lub Szczuczyn, we wsi Zgrzebniki. W tej rodzinie było 7 dzieci:
Wandelin ? ur 1912 r, - zmarł 1929. Stanisława ur 1915 r.,  Wacława ur. 1920 r., Rufina ur 1922 r. - zmarła w roku 1948, Piotr ur 1926 - zmarł w r. 1992,
 Teresa ur. 1929, - zmarła 1987 r. 0raz Czesława ur 1931 roku. PO roku 1945 Piotr, Stanisław, Wacława i Czesława mieszkały w Stargardzie.
Tadeusz.

Offline k.inka

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: +0/-0
Odp: Hajewski/Gajewski
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2020, 10:15:50 pm »
Dziękuję bardzo .Ja natknęlam się gdzieś na nazwisko Bohatyrewicz lub Bohatyrowicz w powiązaniu z Hajewskimi  postaram się to odszukać.
Odnośnie miejscowości i majątków - jeszcze nie ruszałam tematu , z domu pamiętam jedynie nazwę wsi Pielowsa (chyba jej część  to był posag Agaty )  Dziembrów , Cywinszczyzna ,Podhilczyce i Sołtaniszki .To są nazwy które pamiętam z dzieciństwa wymieniene podczas rozmów dorosłych - dzisiaj już nie mam kogo zapytać.
O Rakowiczach w domu nigdy nie słyszałam ale w aktach zgonów Agaty i jej ojca Pawła jest wymieniona .
Rozpaczliwie poszukuję tego slubu Agaty z Michałem  - dwóch synów rodzi się w parafii dziembrowskiej 1831 i 1834 .Ale był jeszcze jeden syn Rudolf czy był najstarszy ? najmłodszy ? - tez nie moge znaleźć ani jego urodzenia ani ślubu ani zgonu .

Inka