Autor Wątek: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima  (Przeczytany 11519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2018, 05:54:36 pm »
O Annie Hamuleckiej z Mickiewiczów posiadam niewiele informacji. Małżeństwo z Edwardem Hamuleckim zawarła ok. 1868 r., zakładam, że było to w par. Jeziory. Ich pierwsze dziecko - syn Tomasz urodził się w 1869 r. Wiem, że Anna zmarła po 1899 r., tak wynika z metryki zgonu jej męża. Anna i Edward mieli kilkoro dzieci: Tomasza (ur. 1869, zm. 1873), Zofię (ur. 1874, zm. ?), bliźniaków Piotra (ur. 1875, zm. ?) i Pawła (ur. 1875, zm. 1922), Tomasza (ur. 1876, zm. 1927) - mojego prapradziadka, Cezarię (ur. 1877, zm. 1957), Stanisława (ur. 1885, zm. 1939/40?) i Ksawerę.
Cezaria była żoną Juliana (Juliusza?) Bohatyrewicza. Cezaria z dziećmi po repatriacji mieszkała w Brzegu. Później część tej rodziny mieszkała też we Wrocławiu.
Stanisław Hamulecki był sołtysem Kotry (do 1934 r.), radnym Gminy Skidel oraz radnym sejmiku grodzieńskiego w latach 20-tych XX w.
Najwięcej informacji posiadam nt. rodzin Tomasza, Pawła i Cezarii.
Trudno będzie ustalić Mickiewiczów, z których pochodziła Anna. Nazwisko było w tamtych stronach popularne, aczkolwiek dotychczas w najbliższej okolicy Kotry, gdzie mieszkała, nie natknąłem się na nie i innym przypadku.

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 21, 2018, 03:14:46 pm »
Cezaria Hamulecka poślubiła Juliana Bohatyrewicza z okolicy Bohatyrewicze około 1900 roku gdyż ich syn Konstanty urodził się w roku 1902, zmarł w 1992 roku w Malborku. Natomiast miejsce zamieszkiwania Anny Mickiewicz znajdowało się chyba w parafii Jeziory a może gdzieś bliżej Grodna.

Offline Piotr Paweł CYPLA

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 236
  • Karma: +3/-1
    • strona genealogiczna
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2018, 01:23:37 am »
Szanowny Panie Adrianie,
Nie zapomniałem o Panu, ani o naprawdę arcyciekawym opracowaniu o rodzie Hamuleckich. przeczytałem je w całości od deski do deski i sporządziłem również pewne uzupełnienia co do linii z parafii Jeziory. Ciągle tylko zbyt mało czasu, żeby to wszystko zebrać i opisać. W uzupełnieniu do Pańskiego ostatniego wpisu - Edward i Anna pobrali się 11 II 1868 roku w parafii Jeziory (akt Nr 9/1868). Anna w chwili ślubu miała 25 lat i była wdową po Jodkowskim (Antonim?). Niestety w swoich zapiskach nie mam informacji o rodzicach Anny. Z potomstwa, które Pan wymienił oprócz Stanisława urodzonego w 1885 był jeszcze jeden urodzony 5 VII 1870 roku (akt Nr 92/1870). Zapewne zmarł w dzieciństwie jak pierwszy z Tomaszów - widać w tej rodzinie zwyczajowo nadawano imiona po zmarłych dzieciach. Ksawera, którą wymienia Pan bez daty urodziła się 5 I 1869 roku w Kotrze (akt Nr 1/1869).

Co do ślubu Cezarei, to miał on miejsce w parafii Jeziory 8 VI 1900 roku (akt Nr 19/1900). Jej mąż miał na imię Julian i był synem Jana i Dominiki.

Pozdrawiam
Piotr
Poszukuję rodzin: CYPLA, BYLCZYŃSKI, CYDZIK, OBUCHOWICZ, TOŁOCZKO z okolic Kotry (gmina Skidel), Zapole, Tołoczki, Obuchowicze, Cydziki (gmina Żydomla)

Offline Piotr Paweł CYPLA

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 236
  • Karma: +3/-1
    • strona genealogiczna
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2018, 01:49:18 am »
Jeszcze uzupełnienie do Stanisława Hamuleckiego (ur. ok. 1885) syna Edwarda. Albin pisał jakiś czas temu, że Stanisław ożenił się w 1910 roku w parafii Kaszubińce. Z moich notatek też tak wynika - ślub miał miejsce 21 XI 1910 roku (akt Nr 15/1910). Żoną Stefana była Melania Kisiel córka Michała i Julii zd. Bohatyrewicz (Bohatyrowicz?).

Pozdrawiam
Piotr
Poszukuję rodzin: CYPLA, BYLCZYŃSKI, CYDZIK, OBUCHOWICZ, TOŁOCZKO z okolic Kotry (gmina Skidel), Zapole, Tołoczki, Obuchowicze, Cydziki (gmina Żydomla)

Offline Adrian

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 07, 2018, 12:19:49 pm »
Szanowny Panie Piotrze,
bardzo dziękuję za pozytywne przyjęcie mojej pracy oraz jej cenne uzupełnienia. Niestety pewnie jeszcze wiele czasu upłynie zanim uda się wszystko uporządkować jak należy. Moja obecna sytuacja też niestety nie pozwala na intensywną pracę nad tym opracowaniem, ale mam nadzieję, że uda się to przygotować do końca tego roku.
Pozdrawiam
Adrian

Offline Diana

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 27, 2018, 04:59:52 pm »
Dzień dobry. Paweł  miał 6 dzieci: Stefan, Wacław, Wacława, Adolf, Maryja i (syn). Wacław zaślubił Józefie.Ich dzieci Tadeusz, Jurek, Wodysław. Wacław umarł we Brzegu  12.08.1982. Stefan umarł 22.10.1985. Maryja nie była w ślubie. Urodziła się 05.11.1908, zmarła w lipcu 1996. Adolf mój dziadek. Urodził się 19.12.1911, zmarł 01.10.1989. Był żonaty na Irene Sidorczyk. Ich dzieci: Ryszard (1945-1949), Romuald (1952-1986) (mój ojciec), Alina, Tadeusz.

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 02, 2018, 10:21:54 am »
Przeglądając metrykalną księgę chrztów parafii Swisłockiej natrafiłem na taki zapis: Dnia 01.01.1830 roku urodzony Józef Homolecki z urodzoną Franciszką - żoną Jerzego Jodkowskiego trzymali do chrztu Leokadię Mickiewicz urodzona w "Owczarni Dąbrowa", córkę Antoniego i Justyny z Piotrowskich. Asystowali Aleksander Rwymer i Adelayda Pacynkówna - panna. Może błędnie zapisano nazwisko Józefa?

Offline A. Rybalko

  • Test
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 515
  • Karma: +1/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 02, 2018, 04:42:38 pm »
Wygląda na błędny zapis, tzn. błędny w stosunku do tego, który wydaje nam się poprawny...
Czy jest Panu znany ten Józef Homulecki? Z innych metryk, z rodowodu?...

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 06, 2018, 03:07:55 pm »
Niestety nie. Parafię Świsłocką zlikwidowano w 1832 roku. Może znajdę coś przeglądając metryki parafii Kwassowskiej.

Offline Adrian

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 06, 2018, 08:49:44 pm »
W kwestii Józefa Homoleckiego wydaje mi się, że będzie trudne do ustalenia z jakiego rodu pochodził, bez odnalezienia większej liczby członków tej rodziny.
Nazwisko Hamuleckich aż do początków XX w. zapisywano bardzo różnie: Hamulecki, Chamulecki, Hamolecki, Hamalecki, Homulecki, Homolecki, Hamolicki a niekiedy nawet Gamulecki.
W okolicy Grodna zamieszkiwały dwa inne rody o podobnie brzmiących nazwiskach: Homoleccy h. Jelita (w większości prawosławni) i Homuliccy (Gomuliccy) [https://genealogia.okiem.pl/forum/viewtopic.php?hilit=Gomulick*&t=9020.
Ze znanych mi Hamuleckich z lat 30-tych XIX w. jedyną osobą w dorosłym wieku był Józef Piotr, ur. 1796 r., syn Daniela, chrzczony w Wilnie. Według mojej wiedzy ten Józef wyemigrował do Cesarstwa Rosyjskiego, a jego potomkowie uzyskali potwierdzenie szlachectwa w guberni riazańskiej w 1861 r.

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 23, 2019, 11:48:39 am »
 Aleksander Hamulecki s. Jakuba i Rozalji Jakubowskiej urodzil sie dnia 14.lutego 1820 roku, zostal ochrzczony i bierzmowany dnia 1 lutego 1820 roku w unickiej cerkwi skidelskiej. Kumami byli J.P. Antoni Lisowski deputat wywodowy powiatu nowogródzkiego i J. P. Marianna  Dankiewiczowa ? chorążyna powiatu grodzieńskiego, 2 para  J. P. - Wincenty Nabrocki (?) pocztowy Kobryński i J. P. Obuchowiczowa - sędzina grodzieńska.

Offline Tadeusz

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 13, 2019, 07:00:26 pm »
Konstanty Bohatyrewicz s. Juliana i Cezarii Hamuleckiej ,pisał do mnie, że przed wojną odwiedzał rodzinę dziadka - po kądzieli w Kotrze. Dziadek już nie żył ale jego synowie hodowali konie - remonty  dla wojska.

Pozdrawiam.
Tadeusz.

Offline Adrian

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Karma: +0/-0
Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 30, 2020, 08:02:37 pm »
Wzorem pozostałych Forumowiczów podaję w miarę uporządkowaną genealogię jednego z rodów zamieszkujących Grodzieńszczyznę - Hamuleckich zamieszkujących w Kotrze.
Pierwszy z "linii z Kotry" Jakub Hamulecki był synem Antoniego i Anny Dziekońskiej. Jakub urodził się prawdopodobnie w Korytkach Małych, posiadłości swojego ojca w par. Janówka. W 1801 r. pojawił się już w Kotrze, a po raz pierwszy w okolicach Grodna w 1790 r. z żoną Anną z Baranowiczów.
Poza Jakubem i jego potomkami na Grodzieńszczyźnie zamieszkiwały także inne linie tego rodu, które prawdopodobnie nie przetrwały w po mieczu.

[I.] JAKUB Hamulecki (*1763 †28 kwietnia 1836 Kotra, pochowany w Kaszubińcach); chorąży armii Księstwa Warszawskiego?, właściciel części Szewek, właściciel części Kotry ×1 [1790 Grodno?] Agnieszka Baranowicz h. Baranowicz, c. Leona, starosty rohaczewskiego ×2 Rozalia Jakubowska (*1787 †2 sierpnia 1832 Kotra, pochowana w Jeziorach) ×3 [21 sierpnia 1833 Jeziory] Marianna Kasperska 1mo voto Wereszczyńska (*1789 Skidel †?), c. Józefa i Ludwiki Cedrowskiej
1. ×1 IGNACY Hamulecki (*po 1790 Kowszowo †?); brygadier I. Pułku Lekkokonnego Szwoleżerów Gwardii Cesarskiej
2. ×1 JÓZEF WINCENTY Hamulecki (*1800 Macejki, par. Dziembrów †?)
3. ×1 JÓZEF KASPER Hamulecki (*1801 Kotra, chrzest Dziembrów †?)
4. ×2 ALEKSANDER Hamulecki (*14 lutego 1820 Kotra †?); właściciel części Kotry ×1 Teofila Brzozowska ×2 [1850 Szudziałowo] Anastazja Hlebowicz (*1822 †?)
4.1. ×1 KAZIMIERZ Hamulecki (*23 lutego 1841 Kotra †?)
5. ×2 ANTONI Hamulecki (*14 lutego 1820 Kotra †?)
6. ×2 TOMASZ Hamulecki (*5 grudnia 1822 Kotra †po 1891); właściciel części Kotry ×1 [15 lutego 1842 Jeziory] Franciszka Bogusz (*1825 †przed 1852), c. Andrzeja i Marianny Zdanowicz ×2 [1852 Jeziory] Bogumiła Dmowska (Dymowska?) (*1827 †1880 Kotra?, pochowana w Kaszubińcach), c. Bonifacego i Antoniny ×3 Teofila Dymowska (*1834 †9 stycznia 1891 Kotra?, pochowana w Kaszubińcach)
6.1. ×1 EDWARD Hamulecki (*17 marca 1843 Kotra †14 października 1899 Kotra, pochowany w Kaszubińcach) × [11 lutego 1868 Jeziory] Anna Mickiewicz (*1843 †po 1899); 1-mo voto Jodkowska
6.1.1. TOMASZ Hamulecki (*5 stycznia 1869 Kotra? †1873)
6.1.2. Ksawera Hamulecka (*5 stycznia 1869 Kotra? †po 1899)
6.1.3. STANISŁAW Hamulecki (*5 lipca 1870 Kotra? †przed 1885)
6.1.4. Zofia Hamulecka (*1874 †?) × Jakub Maciejewicz (*1865 †?), zarządca majątku
6.1.4.1. Wacława Maciejewicz (*1900 Grodno †?) × [13 lutego 1921 Kaszubińce] Bronisław Podemski → po nich żyjący potomkowie
6.1.4.2. Maria Maciejewicz (*2 października 1903 †?) × Franciszek Cudo
6.1.4.3. Józef Maciejewicz (*2 października 1903 †?) × ?
6.1.4.4. Melania Maciejewicz (*1913 †?) × Czesław Świrski
6.1.4.5. Zofia Maciejewicz × Adolf Zdanowicz
6.1.4.6. Helena Maciejewicz × Stefański
6.1.5. PAWEŁ Hamulecki (*1875 †1922) × Kornelia Kołłupajło-Rudziejewska h. Boża Wola (*1891 †1956)
6.1.5.1. JAN Hamulecki (*1906 Kotra †1939/40); sołtys Kotry 1934-1939
6.1.5.2. Maria Hamulecka (*5 listopada 1908 Kotra †lipiec 1996 Kotra)
6.1.5.3. WACŁAW Hamulecki (*7 sierpnia 1910 †12 sierpnia 1982) × Józefa Ambrożkiewicz h. Wąż (*25 marca 1906 †20 września 1993) → po nich żyjący potomkowie
6.1.5.4. ADOLF Hamulecki (*1911 Kotra †2 października 1989 Kotra, pochowany w Kaszubińcach) × Irena (*1914 †20 października 1994 Kotra?, pochowana w Kaszubińcach) → po nich żyjący potomkowie [gałąź białoruska]
6.1.5.5. Wacława Hamulecka (*1912 Kotra †kwiecień 2001 Paczków) × [przed 1939 Kotra] Bolesław Burba h. własnego (†Paczków), s. Tomasza i Rozalii  → po nich żyjący potomkowie
6.1.5.6. STEFAN Hamulecki (†1985 Dziewiętlice) × [1937 Kaszubińce] Maria Kurczewska (†1985 Dziewiętlice) → po nich żyjący potomkowie
6.1.5.7. CZESŁAW Hamulecki × ? → po nich żyjący potomkowie
6.1.6. PIOTR Hamulecki (*1875 †?); bankier w Grodnie ×  Zuzanna Kołłupajło-Rudziejewska h. Boża Wola
6.1.6.1. JÓZEF Hamulecki (*11 marca 1905 Kotra †21 listopada 1990 Brantfort, Kanada); bombardier 10 Pułku Artylerii Ciężkiej (Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie), uhonorowany złotym „Krzyżem Zasługi” × Adela (†po 1990 Brantfort, Kanada); Włoszka → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.2. Janina Hamulecka (*1907 †2001) × Jan Dowiedczyk  (*1900 †1961) → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.3. Jadwiga Hamulecka (*1914 †2004) × Zygmunt Dowiedczyk (†2006) → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.4. HENRYK Hamulecki (*1917 Grodno †1977); bombardier artylerii WP × Stanisława Steckiewicz (*1925 †grudzień 2003 Morąg) → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.5. EDWARD Hamulecki (*1922 †) × Jadwiga Marcinkiewicz (*1921 †) → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.6. Zuzanna Hamulecka  (*1924) × Tadeusz Dowiedczyk (*1923 †1986) → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.7. KAROLINA Hamulecka × ? → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.8. Anna Hamulecka × Jan Ejsymont h. Korab → po nich żyjący potomkowie
6.1.6.9. KAROL Hamulecki
6.1.7. TOMASZ Hamulecki (*1876 Kotra †1927 Kotra; pochowany w Kaszubińcach) × [24 listopada 1902 Kaszubińce] Jadwiga Rouba h. Drogomir (*1885 Cydziki †1972 Kotra; pochowana w Kaszubińcach), c. Benedykta i Anastazji Cydzik
6.1.7.1 Józefa Hamulecka (*1904 Kotra †24 kwietnia 1969 Kotra; pochowana w Kaszubińcach) × Piotr Pyrski (*1894 †1966 Kotra; pochowany w Kaszubińcach), s. Emilii → po nich żyjący potomkowie
6.1.7.2. STANISŁAW Hamulecki (*1910 Kotra †20/21 września 1939 Poniemuń k. Grodna); plutonowy 76 Lidzkiego Pułku Piechoty im. Ludwika Narbutta
6.1.7.3. Helena Hamulecka (*26 września 1911 Kotra †2 stycznia 1982 Kołobrzeg; pochowana w Trzciance) × [29 października 1935 Kotra] Józef Jan Nawłoka (*30 lipca 1901 Touste 216 †18 czerwca 1976 Trzcianka); nauczyciel, uhonorowany „Medalem Dziesięciolecia Odzyskania Niepodległości” oraz brązowym medalem „Za Długoletnią Służbę” → po nich żyjący potomkowie
6.1.7.4. KONSTANTY STANISŁAW Hamulecki (*11 sierpnia 1913 Kotra †29 listopada 1995 Norwich, Kanada; pochowany w Brantford, Kanada); starszy ogniomistrz artylerii WP, uhonorowany srebrnym „Krzyżem Zasługi” × Wanda Cybulska (*5 marca 1925) → po nich żyjący potomkowie
6.1.8. Cezaria Hamulecka (*18 czerwca 1877 Kotra †26 lutego 1957 Brzeg) × [8 czerwca 1900 Jeziory] Juliusz (Julian?) Bohatyrewicz h. Ostoja (*1871 Bohatyrowicze †?), s. Jana i Dominiki Giecołd
6.1.8.1. Konstanty Bohatyrewicz (*1902 †1992 Malbork) × ? → po nich żyjący potomkowie
6.1.8.2. Józefa Bohatyrewicz
6.1.8.3. Antonina Bohatyrewicz (*7 listopada 1906 †8 listopada 1989 Brzeg) × Mieczysław Lewoniewski (*6 września 1902 †1 lutego 1972 Brzeg); Starosta Grodzki w Brzegu 1945, s. Jana i Antoniny Horczak → po nich żyjący potomkowie
6.1.8.4. Janina Bohatyrewicz
6.1.9. STANISŁAW Hamulecki (*1885 †1939/40); radny Gminy Skidel 1927-?, sołtys Kotry do 1934, odznaczony srebrnym „Krzyżem Zasługi” × [21 listopada 1910 Kaszubińce] Melania Kisiel, c. Michała i Julii Bohatyrewicz → po nich żyjący potomkowie
6. 2. ×1 JÓZEF Hamulecki (*10 maja 1845 Kotra †7 (17?) stycznia 1847 Kotra)
6.3. ×2 Maria Hamulecka (*1857/1860 †1892, pochowana w Kaszubińcach) × Kazimierz Dudziński (†przed 1892)
6.3.1. Antoni Dudziński
6.3.2. Edward Dudziński
6.4. ×3 Józefa Hamulecka
6.5. ×3 Maria Hamulecka
6.6. ×3 Jadwiga Hamulecka (*1863 †2 czerwca 1918, pochowana w Kaszubińcach) × Bohatyrowicz
7. ×2 Balbina Hamulecka (*28 lipca 1828 Kotra †29 sierpnia 1890 Kotra, pochowana w Kaszubińcach) × Adam Borowski
7.1. Waleria Borowska

Offline A. Rybalko

  • Test
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 515
  • Karma: +1/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 30, 2020, 10:09:42 pm »
Jak to dobrze, Panie Adrianie, że przypomniał nam Pan ten wątek. Mam coś dla Pana:

unicka parafia Czerlona
1791.07.02   Skidel   Piotr   Ignacy      Hamulecki      Jakub   Agnieszka   Baranowicz
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9G3-199R-2?i=854&cat=1117757
Chrzestnych nie podaję, żeby zostało jeszcze coś do odkrycia :)
Możliwe, że para gościła u Stanisława Stawiskiego, skarbnika zakroczymskiego i pani Agnieszka niespodzianie zległa. Jak widać rodzina miała korzenie unickie, metryka Aleksandra z 1820 roku jest zarówno w Jeziorach jak i w unickim Skidlu.
Dodam jeszcze, że dostępne metryki z Czerlony (UMZ 1782-1793) są właśnie indeksowane i zostaną niedługo udostępnione, Hamuleckich tu więcej nie było, również w charakterze chrzestnych.


Offline Adrian

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Karma: +0/-0
Odp: Hamuleccy (Гамулецкие) herbu Sulima
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 01, 2020, 12:35:27 pm »
Serdecznie dziękuję za uzupełnienie. Wydaje mi się, że Piotr Ignacy jest tożsamy z Ignacym - szwoleżerem. Z innych metryk tej rodziny można ustalić, że kilka lat później mieszkali na terenie par. Dziembrów.