Autor Wątek: Błędy w indeksowanych księgach  (Przeczytany 1234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ata

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Karma: +2/-0
Błędy w indeksowanych księgach
« dnia: Maj 23, 2017, 06:56:53 pm »
Zakładam ten wątek, aby zamieszczać w nim informacje na temat błędów w księgach, które mogą mieć znaczenie dla osób poszukujących przodków.

W księdze Grodno Fara - urodzenia 1829 - brak jest aktów od 227 do 237 (wpisy od 24.09.1829 do 5.10.1829). Prawdopodobnie skrybie umknęła jedna kartka podczas przepisywania z unikatu. 

pozdrawiam
Ata


Dzięki uprzejmości Pana Albina i Jego Kolegi,  w indeksach urodzeń z 1829 r. zamieszczonych w genetece znalazły się  ww. brakujące akty.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2018, 08:50:13 am wysłana przez Ata »
Szukam rodzin GRZYMAJŁO, OKULICZ, JURCEWICZ

Offline A. Rybalko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 173
  • Karma: +1/-0
Odp: Błędy w indeksowanych księgach
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2017, 11:31:31 pm »
Dobry pomysł, Ato.

Należy brać pod uwagę, że odpisy sporządzano w 2-3 kopiach i w każdej z nich mogły być błędy. Indeksując parafię Repla korzystałam początkowo z mało znanej kopii z Biblioteki Wróblewskich w Wilnie w celu wyszukania niektórych metryk. Następnie podjęłam się indeksacji z kopii "mormońskiej", której oryginał znajduje się w Archiwum Panstwowym w Wilnie. Okazało się przy tym, ze kopie nie są identyczne, w jednej brakowało jednego, w drugiej - czego innego i na odwrót. Naturalnie nie byłam w stanie zbadać tego do końca, ale błędy musiały być nierzadkie, skoro stały się zauważalne już w tych kilkudziesięciu metrykach. Co ciekawe, w kopii mormońskiej brakowało calej strony, która odnalazła się w kopii "Wróblewskich" w podwójnym wymiarze. Wygląda na to, że strony przy zszywaniu ksiąg jakoś się przemieszały.

Pozdrowienia,
Alicja

Offline Ata

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Karma: +2/-0
Błędy w indeksowanych księgach
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 16, 2018, 08:41:18 am »
W księdze małżeństw z fary w Grodnie z 1872 r. brak jest aktów 29-31.  Z pierwotnej numeracji księgi wynika, że brak jest jednej karty w tejże księdze (nr 63).  Brakuje w metrykach również aktu nr 36, który prawdopodobnie przeoczył kopista.
Uwagi dotyczą księgi na FS, czyli kopii z NIAB w Grodnie.

Małgorzata

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSMW-ZSRW-7?i=480&cat=1046002
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSMW-ZSBK-S?i=482&cat=1046002
Szukam rodzin GRZYMAJŁO, OKULICZ, JURCEWICZ

Offline Albink

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • Karma: +1/-0
Odp: Błędy w indeksowanych księgach
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 16, 2018, 04:17:38 pm »
Wg podanego źródła w 1872 roku w Farze było 48 ślubów. W kopiach ksiąg znajdujących się w AA w Białymstoku tych ślubów było 52. Czyli "u mormonów" /nie z ich winy/ brakuje jeszcze ostatniej kartki ze ślubami z 1872 roku.
Pozdrawiam
Albin

Offline Ata

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Karma: +2/-0
Odp: Błędy w indeksowanych księgach
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2018, 10:48:55 pm »
Mam dobrą informację dla osób zainteresowanych parafią Jałówka:
Księga chrztów  opisana na FS jako Świsłocz 1699-1792 nie jest księgą ze Świsłoczy. Jest to księga chrztów z parafii Jałówka.  Księga na okładce i stronie tytułowej została błędnie opisana.  W archiwum i na FS zakwalifikowano ją, zgodnie z tym błędnym tytułem, jako Świsłocz, zamiast Jałówkę.
Dotyczy to egzemplarza znajdującego się w LVIA - fond 604 inw.13 vol 52.  Na FS - film 2440578 item 4. (DGS 7791045).

Zatem w choć na FS Jałówka jest dostępna od 1797, to w rzeczywistości jest też z lat 1699-1792.

Miejscowości tej parafii  występujące  w księdze to m.in.: Jałówka, Zaleszany, Nowosady, Rudnia, Lasoty, Lewoniewicze/Leonowicze, Podozierany, Łupianka, Bachurowszczyzna, Kołodzieżna, Boroswszczyzna, Kieturyki, Dublany, Rakowszczyzna, Kołosy, Stoki, Bliskowszczyzna, Wierobie.
Pozdrawiam
Małgorzata
Szukam rodzin GRZYMAJŁO, OKULICZ, JURCEWICZ

Offline Ata

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Karma: +2/-0
Odp: Błędy w indeksowanych księgach
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2018, 04:07:40 pm »
Księgi unickie z Podorska
Księga z lat 1786-1827 opisana w archiwum w Grodnie jako księga r.-k. chrztów, małżeństw i zgonów z Porozowa   jest w rzeczywistości księgą z  cerkwi unickiej Podorskiej z dekanatu wołkowyskiego unickiego.  Jest to księga chrztów. 
W księdze zdarzają się pojedyncze chrzty oddawane przez parocha katolikom (w akcie chrztu katolików zaznaczony jest  sam chrzest, w akcie unitów - chrzest i bierzmowanie).

Uwaga dotyczy księgi z  fondu 895 op. 3 d.1
link do księgi na FS film 2101294 It 6
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSMW-7SQQ-T?i=636&cat=742368

Małgorzata
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2018, 04:14:51 pm wysłana przez Ata »
Szukam rodzin GRZYMAJŁO, OKULICZ, JURCEWICZ