Powitanie

Zaczęty przez Wojciech Matuszewicz, Luty 10, 2022, 05:58:11 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wojciech Matuszewicz

Witam wszystkich serdecznie,
Chciałbym się przywitać i opowiedzieć kilka słów o obszarach moich zainteresowań. Genealogią i historią regionalną zajmuję się od 2012 roku.
Obecnie prowadzę poszukiwania w dwóch kierunkach:


  • pierwszy związany jest ze szlachecką linią Matuszewiczów (vel Matusewicz), herbu Łabędź oraz z rodzinami z nimi powiązanymi. Posiadam sporo informacji o tej rodzinie. Jestem również w kontakcie z kilkoma potomkami z różnych linii. W chwili obecnej próbuję ustalić połączenie Matuszewiczów z Wołyncewiczami - okolice Wojnówki i Siemiatycz. Dwie córki Józefa Wołyncewicza wyszły za mąż za dwóch Matuszewiczów; Helena za Władysława Matuszewicza oraz Maria za nieznanego mi z imienia Matuszewicza. Linia pochodząca od Władysława Matuszewicza jest ściśle powiązana z rodziną Glogerów, gdyż syn Władysława, Jerzy wziął za żonę Irenę z domu Gloger, której dziadkiem był znany autor encyklopedii staropolskiej Zygmunt. Próbuję ustalić rodziców Władysława i tożsamość drugiego Matuszewicza i jego rodziców (żona Maria).